تاریخچه

1624 میلادی

رتبه جهانی

89

تعداد دانش آموزان

1284

آماده سازی دانش آموزان برای تحصیل در دانشگاه های برتر

امکان تحصیل برای دانش آموزان با استعداد وکم درآمد

برنامه فرهنگی و هنری غنی

www.latymer-upper.org

مدرسه عالی لاتیمر انگلستان، راهنمای کامل تحصیل

مدرسه عالی Latymer  یا Latymer Upper School  یکی از مدارس پیشرو و معتبر در لندن است که دانش آموزان ایرانی بسیاری به تحصیل در آن علاقه مند هستند. در این مقاله، قصد داریم به شما معرفی کامل و جامعی از این مدرسه بدهیم.

معرفی مدرسه عالی Latymer

مدرسه عالی Latymer یک مدرسه خصوصی روزانه برای دختران و پسران ۱۱ تا ۱۸ ساله است که در منطقه همرسمیت لندن واقع شده است. این مدرسه در سال ۱۶۲۴ توسط ادوارد لاتیمر، یک تاجر موفق لندنی، تاسیس شد و از میراث او برای ارائه بورسیه های تحصیلی به دانش آموزان نیازمند بهره می برد. این مدرسه یکی از مدارس پیشرو در زمینه آموزش و پژوهش است و دارای یک برنامه درسی جامع و متعادل است که شامل دروس اساسی، انتخابی، زبان های خارجی، ورزش، موسیقی، هنر و درام است. این مدرسه نیز دارای امکانات رفاهی و آموزشی برتری است که شامل کتابخانه، آزمایشگاه ها، استودیو ها، سالن های ورزشی، زمین های بازی، رستوران، تئاتر و موزه است. این مدرسه به دانش آموزان خود امکان شرکت در فعالیت های پرورشی، اجتماعی، خیریه و بین المللی را می دهد و با دانشگاه های معتبری مانند Imperial College London و University College London دارای ارتباط رسمی است.

چرا باید در مدرسه عالی Latymer تحصیل کنیم؟

در مدرسه عالی Latymer  تحصیل کردن چندین مزیت دارد که در زیر به برخی از آنها اشاره می کنیم:

این مدرسه یک محیط یادگیری فعال و دوستانه را فراهم می کند که دانش آموزان را تشویق می کند تا به کشف استعدادها، علاقه مندی ها و هدف های خود بپردازند.

مدرسه عالی Latymer یک برنامه درسی کیفی و کمی را ارائه می دهد که دانش آموزان را برای ادامه تحصیل در دانشگاه های برتر داخلی و خارجی آماده می کند. نتایج امتحانات عمومی این مدرسه نشان می دهد که دانش آموزان آن در سطح بالایی از توانایی های شناختی، تحلیلی و خلاقانه قرار دارند.

این مدرسه یک برنامه بورسیه جامع را اجرا می کند که به دانش آموزان با استعداد اما با درآمد کم امکان تحصیل در این مدرسه را می دهد. در حال حاضر ۲۰ درصد دانش آموزان این مدرسه از بورسیه های تحصیلی بهره می برند و هدف این مدرسه افزایش این رقم به ۲۵ درصد تا سال ۲۰۲۴ است.

مدرسه عالی Latymer یک برنامه فرهنگی و هنری غنی را ارائه می دهد که دانش آموزان را در زمینه های مختلف مانند موسیقی، درام، هنر، سینما، ادبیات و تاریخ آموزش و ترویج می دهد. این مدرسه دارای چندین گروه موسیقی، تئاتر و گالری هنری است که دانش آموزان را در اجرا و نمایش آثار خود حمایت می کند.

این مدرسه یک برنامه ورزشی متنوع و متعادل را ارائه می دهد که دانش آموزان را در زمینه های مختلف مانند فوتبال، راگبی، هاکی، نتبال، قایقرانی، کریکت و دیگر ورزش ها آموزش و رقابت می دهد. این مدرسه دارای تیم های ورزشی قوی و موفقی است که در مسابقات ملی و بین المللی شرکت می کنند.

مدرسه عالی Latymer یک برنامه خدمات اجتماعی و خیریه را اجرا می کند که دانش آموزان را در انجام فعالیت های مفید و معنادار برای جامعه محلی و جهانی آموزش و تشویق می کند. این مدرسه با بیش از ۲۵۰ مدرسه، خیریه و گروه اجتماعی همکاری می کند و به بیش از ۳۰۰۰ کودک در هر سال کمک می کند.

این مدرسه یک برنامه بین المللی را اجرا می کند که دانش آموزان را در شرکت در سفرهای آموزشی، تبادل فرهنگی، مدل سازی و مشارکت در پروژه های بین المللی آموزشی را ترویج می کند. این مدرسه با بیش از ۲۰ مدرسه در سراسر جهان دارای ارتباط است و به دانش آموزان خود امکان سفر به کشورهای مختلف مانند فرانسه، آلمان، اسپانیا، چین، هند و آفریقای جنوبی را می دهد.

چگونه می توانیم در مدرسه عالی Latymer پذیرفته شویم؟

برای تحصیل در مدرسه عالی Latymer، دانش آموزان باید از شرایط زیر برخوردار باشند:

داشتن شهروندی انگلیس یا اقامت قانونی در انگلیس

داشتن مدرک تحصیلی معتبر و معادل با سطح مورد نظر

داشتن مهارت زبان انگلیسی مناسب با استانداردهای مدرسه

شرکت در آزمون ورودی و مصاحبه مدرسه

پرداخت شهریه مدرسه

آزمون ورودی مدرسه عالی Latymer شامل بخش های زیر است:

آزمون هوش و استعداد (CEM)

آزمون زبان انگلیسی

آزمون ریاضی

آزمون علوم

آزمون زبان خارجی (فرانسه، آلمانی، اسپانیایی یا چینی)

این آزمون ها به صورت کامپیوتری و چند گزینه ای برگزار می شوند و مدت زمان آنها بین ۴۵ تا ۶۰ دقیقه است. دانش آموزان باید در هر بخش حداقل ۶۰ درصد از نمره را کسب کنند تا بتوانند به مرحله بعدی یعنی مصاحبه رفته و از بین دانش آموزان موفق، بر اساس رتبه و شهریه پرداختی، انتخاب شوند.

مصاحبه مدرسه عالی Latymer یک مصاحبه گروهی است که شامل ۶ تا ۸ دانش آموز و ۲ تا ۳ مصاحب است. در این مصاحبه، دانش آموزان باید در مورد خود، علایق، تجربیات و اهداف خود صحبت کنند و به سوالات مصاحبه کننده گان پاسخ دهند. هدف از این مصاحبه ارزیابی شخصیت، انگیزه، اعتماد به نفس، توانایی ارتباطی و همکاری دانش آموزان است.

شهریه مدرسه عالی Latymer برای سال تحصیلی ۲۰۲۳-۲۰۲۴

برای دانش آموزان سال اول تا ششم (۱۱ تا ۱۶ ساله): ۷۰۰۰ پوند در هر ترم (۲۱۰۰۰ پوند در سال)

برای دانش آموزان سال هفتم و هشتم (۱۶ تا ۱۸ ساله): ۷۵۰۰ پوند در هر ترم (۲۲۵۰۰ پوند در سال)

این شهریه شامل هزینه های آموزشی، کتاب ها، لباس مدرسه، سرویس اتوبوس و بعضی از فعالیت های فرهنگی و ورزشی است. برای برخی از فعالیت های خاص مانند سفرهای آموزشی، تبادل فرهنگی، مدل سازی سازمان ملل و غیره، هزینه های اضافی دریافت می شود.